Datum gewijzigd: 12-03-2018

Deel deze pagina


Aangeboden: Incompany workshop Financiële loopbaanplanner

maandag 12 maart 2018


Sinds 2015 biedt het A&O-fonds Waterschappen in samenwerking met Finbase aan medewerkers in de sector waterschappen de Financiële Loopbaanplanner aan. Met dit instrument krijgen medewerkers zelf inzicht in hun financiële situatie, zowel voor nu als in de toekomst. Tevens kunnen zij hiermee in kaart brengen wat de financiële gevolgen zijn van veranderingen in de werk- en privésituatie. Inmiddels hebben meer dan 700 medewerkers uit de sector hiermee meer zicht gekregen op hun financiën. Het A&O-fonds vergoedt de kosten voor het gebruik van het instrument. Klik hier voor de flyer met meer info over het instrument.

Bevorderen zelfregie
Binnen de sector krijgen medewerkers steeds meer zelfregie over de ontwikkeling in hun werk en loopbaan. Goed financieel inzicht helpt medewerkers bij het maken van de juiste keuzes hierbij, bijvoorbeeld bij het veranderen van baan, het volgen van een studie of de keuze voor eerder stoppen met werken. De Financiële loopbaanplanner ondersteunt medewerkers hierbij. Van de medewerkers die tot op heden het instrument hebben gebruikt geeft  83% aan (veel) meer inzicht te hebben verkregen in hun financiën en, nog belangrijker, 50% ook vervolgstappen te hebben ondernomen. 

Koppelen aan thema’s 
Is jouw organisatie momenteel bezig met thema’s als ontwikkelen in je werk, loopbaanontwikkeling, duurzame inzetbaarheid etc? Dan kan je de Financiële loopbaanplanner daar een mooie plek in geven en in de communicatie aan dit thema koppelen.

Aanbod: Incompany workshop 
Ook in 2018 is de Financiële loopbaanplanner beschikbaar voor alle medewerkers in de sector waterschappen. Het A&O-fonds draagt de kosten. Om het instrument verder te promoten in jouw organisatie, biedt het A&O-fonds alle waterschappen één incompany workshop Financiële loopbaanplanner aan. Het A&O-fonds betaalt de kosten voor deze workshop. De workshop duurt twee uur en hieraan kunnen maximaal 15 medewerkers deelnemen. De workshop is bedoeld voor medewerkers die zelf al thuis hun gegevens hebben ingevoerd in het systeem en nu verder op weg geholpen willen worden. De workshop is regionaal al een paar keer georganiseerd en zeer goed geëvalueerd. Wil je meer dan één incompany workshops organiseren binnen jouw organisatie? Dat kan, de kosten hiervoor dient de organisatie dan zelf te vergoeden (€ 685,- excl. btw). Hiervoor kun je eventueel gebruikmaken van de subsidie Ontwikkelen in je werk, klik hier voor meer informatie.

Interne organisatie en PR
De tijdsbelasting in het organiseren van de workshop voor jouw organisatie is zeer beperkt. Het A&O-fonds ondersteunt jullie hier ook bij met een draaiboekje en communicatiemateriaal (flyers, postertjes, websitebanners, teksten voor interne nieuwsbrief en interne mail). Kortom de tijdsbelasting wordt voor jullie beperkt. 

Jullie medewerkers ook een incompany workshop aanbieden?
Ook interesse in een incompany workshop voor jullie medewerkers? Of nog vragen? De P&O-afdeling van jouw organisatie kan dan contact opnemen met Bart de Zwart via bart.dezwart@aenowaterschappen.nl of 06- 552 822 95.


 

Techniek: Dutchbrite, realisatie: ARVEE, webdevelopment, fotografie Kees Winkelman